Kraak: De server migreren én gewoon doorwerken

Case

Kraak: De server migreren én gewoon doorwerken

“Speciale programma’s voor bouwtekeningen werken nu sneller en efficiënter.”

Waarom Kraak B.V. voor DataByte kiest

  • Duidelijke communicatie.
  • Afspraak is afspraak.
  • Goede klik met contactpersonen.

Waarom Kraak B.V. voor DataByte kiest

  • Duidelijke communicatie.
  • Afspraak is afspraak.
  • Goede klik met contactpersonen.
Over Kraak B.V.

“Onze core business is alles voor de bouw, behalve het bouwen zelf”, aldus Arco Kraak, directeur bij Kraak B.V. “Met die aanpak zijn wij vrij uniek, in de traditionele bouwwereld”. Zo verzorgt Kraak het onderwerp, zowel in 2D als in 3D, tot en met de technische aspecten daarvan. Ook worden er vergunningen aangevraagd en begeleid het bedrijf de aannemer bij de daadwerkelijke bouw. Zo is Kraak tijdens het gehele bouwproces belangrijk.

Kraak en DataByte

Kraak en DataByte liggen erg dicht bij elkaar, zo was het partnerschap tussen de twee partijen snel gelegd.

Arco: “Naast de server nemen we bij DataByte ook nog Hosted IP-telefonie (telefonie uit de cloud) en Office 365 af. Dat bevalt allemaal erg goed.” De speciale programma’s die Kraak gebruikt om bouwtekeningen te kunnen ontwerpen, zoals Autocad en Sketchup, kunnen nog steeds gebruikt worden op de nieuwe server.

“Voorheen werkten wij met gedeelde mappen. Deze hebben we gelukkig in kunnen ruilen voor een eigen server”, aldus Arco. Daarnaast maakt het bedrijf natuurlijk gebruik van programma’s om bouwtekeningen te kunnen ontwerpen. “Deze programma’s werken nu sneller en efficiënter, dat is gewoon top!”

Kraak verzorgt dus het hele bouwtraject, maar voor het bouwen zelf is de aannemer verantwoordelijk. Die aannemer wordt ingehuurd door dezelfde opdrachtgever als waar Kraak voor werkt.

Het project: servermigratie

Over het project zegt Arco het volgende: “Al tijdens het offertestadium hebben wij aangegeven wat wij wilden. Dat resulteerde in een programma van eisen. Zo moet onze bedrijfsvoering bijvoorbeeld gewoon door kunnen blijven gaan, waardoor we alles in stappen hebben gemigreerd.” Dit programma van eisen en de stappen in de servermigratie is vervolgens verwezen in een projectplan. In zo’n plan zit ook een kostenspecificatie en een tijdsplanning. “Het fijnste was dat wij gewoon door konden werken tijdens de migratie”, aldus Arco.

“De communicatie verliep uitstekend. Natuurlijk loopt er altijd iets in zo’n project niet zoals de planning was, maar dat werd duidelijk door de communicatie”, zo zegt Arco. “Maar dit is niet het enige. Bij DataByte worden afspraken nagekomen, wat gewoon heel lekker werken is. Daarnaast was er een erg goede klik met de mensen die hier over de vloer kwamen. Zowel met de netwerkengineer als met de accountmanager, dat is gewoon belangrijk.”

Werken met de nieuwe techniek

Volgens Arco werkt de nieuwe techniek als vanzelf: “ik wil niet terug naar de oude techniek. Dit werkt gewoon veel efficiënter, dus dat is hartstikke goed!”

Het handelen van de support- en servicedesk wordt door Arco ook als erg prettig en noodzakelijk bestempeld. “Als er onverhoopt iets mis is, wordt er adequaat gehandeld”, aldus Arco.

Meer over onze dienstverlening bij Kraak: